Polecany post

3 książki z muzyką w tle | febliki

Bez wątpienia należę do tych osób, które nie wyobrażają sobie życia bez muzyki.  A książki z muzyką w tle? Kocham! Dlatego przed Wami króciutkie zestawienie właśnie takich książek. ;) 1. Promyczek Właściwie cała seria: Promyczek, Gus, Franc o. Wszystkie części kręcą się wokół muzyki, bo duże znaczenie odgrywa tu zespół Rook, w którym grają Gus i Franco. Kim Holden udało się zawrzeć opisy dotyczące powstania piosenek ( Promyczek ), czy też pokazać bliżej trasę koncertową ( Gus ). Na końcu każdej z książek autorka zamieściła listę utworów, które w jakiś sposób są ważne dla niej lub/i powieści. 2. Piosenki o dziewczynie Charlie zostaje osobistym fotografem pewnego rosnącego w popularność zespołu. To daje jej możliwość zajrzenia za kulisy trasy koncertowej i nie tylko... Więcej pisałam o tym tutaj . Bardzo podoba mi się to, że można nie tylko przeczytać teksty, ale też odsłuchać piosenek, jakie stworzył Chris Russell dla swojej powieści. Dodam tylko, że to dopi

Let me tell you about the girl | „Piosenki o dziewczynie” Chris Russell

źródło okładki: http://wydawnictwofeeria.pl/
Nie wyobrażam sobie życia bez muzyki. Uwielbiam też wszelkie związane z nią motywy występujące w książkach. Gdy taka pozycja pojawi się na rynku, na pewno nie przejdę obok niej obojętnie. Dlatego nie mogłam nie dać się skusić debiutanckiej powieści Chrisa Russella. Zachęcona dosyć pozytywnymi recenzjami na polskim booktube, oczekiwałam idealnej lektury na letni wieczór. 

Piosenki o dziewczynie to przyjemna i bardzo lekka historia, skierowana do młodych czytelników. Jej główną bohaterką jest szesnastoletnia Charlie – niewyróżniająca się z tłumu dziewczyna, której wielką pasją jest fotografia. Dzięki niej dostaje szansę, o której wszystkie nastolatki w jej otoczeniu mogą tylko marzyć. Przyjmuje propozycję bycia osobistym fotografem jednego z najbardziej popularnych zespołów na świecie. Charlie nie podąża za modą, nie jest fanką Fire&Lights i nie zna ich kawałków. Jednak po przesłuchaniu jednego z nich wszystko się zmienia… Czy to możliwe, żeby wokalista śpiewał dokładnie o niej?

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że powieść nie jest idealna. Motyw boysbandu pojawił się nie raz, ale czy da się w stu procentach uniknąć powtarzania schematów? Możliwe, że mogę być nieobiektywna, bo gdy okazało się, że autor jest również muzykiem i piosenki, które pojawiły się na kartach powieści nagrał w rzeczywistości… Przepadłam. Oprócz tego pojawia się kilka wzmianek o innych zespołach, co zawsze podnosi mój pozytywny stosunek do jakiekolwiek książki. Rozpłynęłam się w momencie ujrzenia nazwy Coldplay czy The Killers.


Warto zajrzeć na oficjalną stronę Chrissa Russella (link poniżej) i posłuchać jego piosenek. Lepiej to zrobić po wystąpieniu ich w powieści, ponieważ zawierają spoilery.

Kilka innych utworów można usłyszeć tutaj:


Wiadomo, że druga część nosi tytuł Songs About Us, więc zostaje tylko czekać na polskie wydanie 😉


Jeśli też kochasz książki z muzyką w tle, zostaw po sobie ślad w komentarzu 💙

Komentarze

  1. Mam te książkę w planach ^^ Muzyki jako tako nie słucham zbyt często, ale lubię ten motyw w książkach ;P

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  2. Czeka w kolejce <3 Już niedłuuuuugo!
    a motyw? no ba! :D najlepszy *_*

    OdpowiedzUsuń
  3. Wzmianka o zespołach (w dodatku takich) zdecydowanie na plus, jednak jestem już chyba za stara na tego typu książki, polecę młodszej siostrze :)

    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też byłam sceptycznie nastawiona do tej książki, bo -naście lat mam już za sobą, ale ten motyw zawsze mnie urzeka, więc musiałam to sprawdzić :D Na dodatek można też troszkę zerknąć za kulisy koncertów :)

      Usuń
  4. Również jestem stworzeniem rozmiłowanym w dźwiękach wszelakich, dlatego z chęcią bym się z nią zapoznała!
    Pozdrawiam! 😊 włóczykijka z imponderabiliów literackich

    OdpowiedzUsuń
  5. O właśnie jestem w trakcie czytania i jak na razie mi się bardzo podoba mój blog

    OdpowiedzUsuń
  6. To chyba nie moje klimaty, bo coś czuję że wynudziłabym się przy tej książce, jak to było w przypadku innych z muzyką w tle. xD Ale fajnie, że tobie się podobała ;)
    Pozdrawiam!
    recenzjeklaudii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Niezmiernie czekam na to, aż przeczytam tę książkę, nie mogę się jej doczekać. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie słucham jakoś bardzo dużo muzyki, dlatego na razie nie ciągnie mnie do tej książki.
    Pozdrawiam, Ola
    bookwithhottea.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Hmmmm lata nastoletnie już mam dawno za sobą, więc nie wiem, czy odnalazłabym się w fabule tej książki, ale jako, że sama również kocham muzykę? Być może kiedyś po nią sięgnę :)

    Pozdrawiam,
    shevvolfxczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo książek dedykowanych dla młodzieży już po prostu mnie nudzi. A tutaj się jakoś dobrze bawiłam ;)

      Pozdrawiam ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło! ♥