Polecany post

3 książki z muzyką w tle | febliki

Bez wątpienia należę do tych osób, które nie wyobrażają sobie życia bez muzyki.  A książki z muzyką w tle? Kocham! Dlatego przed Wami króciutkie zestawienie właśnie takich książek. ;) 1. Promyczek Właściwie cała seria: Promyczek, Gus, Franc o. Wszystkie części kręcą się wokół muzyki, bo duże znaczenie odgrywa tu zespół Rook, w którym grają Gus i Franco. Kim Holden udało się zawrzeć opisy dotyczące powstania piosenek ( Promyczek ), czy też pokazać bliżej trasę koncertową ( Gus ). Na końcu każdej z książek autorka zamieściła listę utworów, które w jakiś sposób są ważne dla niej lub/i powieści. 2. Piosenki o dziewczynie Charlie zostaje osobistym fotografem pewnego rosnącego w popularność zespołu. To daje jej możliwość zajrzenia za kulisy trasy koncertowej i nie tylko... Więcej pisałam o tym tutaj . Bardzo podoba mi się to, że można nie tylko przeczytać teksty, ale też odsłuchać piosenek, jakie stworzył Chris Russell dla swojej powieści. Dodam tylko, że to dopi

Uwięziony w czasie | „Pierwszych piętnaście żywotów Harry'ego Augusta” Claire North

To właśnie umysł podróżuje przez czas, choć ciało się starzeje i umiera.

Chcielibyście żyć wiecznie? Być nieśmiertelnym? Móc przeżywać kolejne epoki i patrzeć na świat oraz zmiany, jakie w nim zachodzą z każdym rokiem. Mieć wystarczająco czasu, aby przeczytać wszystkie książki, które pragnęliście przeczytać do tej pory i poznać te, które będą cały czas powstawać. Dowiedzieć się tylu nowych rzeczy, niewyobrażalnej ich ilości nawet dla osoby, która ma możliwość przeżyć całe sto lat. Macie taką możliwość, możecie przeżyć setki lat! Ale stracicie wszystkich, których kochacie. Będziecie patrzeć jak każde pokolenie ustępuje nowemu. I tak w kółko. Do końca świata.

Czas to nie mądrość, mądrość to nie intelekt.

Harry August nie jest nieśmiertelny, ale może żyć wiecznie. Jednak jego życie ma pewne ograniczenia. Rodzi się w dokładnie tym samym miejscu i czasie, przeżywa życie na różne sposoby, przy czym obserwuje najważniejsze wydarzenia w historii, zdobywa kolejne doświadczenia, a potem umiera w wieku kilkudziesięciu lat na tę samą chorobę co zawsze. Poznajemy go w chwili, gdy jest na skraju swojego jedenastego życia, a przy jego łóżku staje mała dziewczynka, która oznajmia mu, że musi wysłać wiadomość w przeszłość, po to aby zapobiec katastrofie. Kim jest i o jaką katastrofę jej chodzi? Oczywiście nie dowiadujemy się tego od razu, nie można przecież mieć wszystkiego podanego na tacy. Najpierw jeszcze raz przejdziemy z Harrym poprzez jego poprzednie życia, aby potem móc ruszyć w przód - i zobaczyć, co jeszcze na niego czeka. A potem uratować przeszłość. I przyszłość.

Musiałam pokochać historię Harry'ego Augusta. Wszystkie opowieści o podróżach w czasie, pętlach czasowych po prostu pochłaniam w trybie przyspieszonym. Najbardziej lubię te drugie, gdzie człowiek jest zamknięty jak w kołowrotku i nie może tego przerwać. Jest wężem, który połyka własny ogon - Uroborosem. To dlatego kocham takie filmy jak Na skraju jutra, 12 małp, czy Dzień Świstaka i bardzo chcę przeczytać Jej wszystkie życia Kate Atkinson. Widzicie? Musiałam pokochać Harry'ego Augusta.

Kim tak naprawdę jesteś? Czy uważasz się za Boga, że chcesz zniszczyć świat, poszukując wiedzy?

Na początku bardzo wciągnęłam się w opowieść, ale jej odbiór nie należy do najłatwiejszych. Autorka ma dobry styl pisania, jednak nie jest on lekki - zawarła w nim tyle informacji z dziedziny fizyki, przedstawiła tyle różnych żyć i nie gubiąc się w tym wszystkim, że jestem pod ogromnym wrażeniem. To wszystko jeszcze bardziej daje ogromne pole do przemyśleń, od których zwykłego człowieka może niekiedy zaboleć głowa. Wyobrażacie sobie mieć 5 lat i umysł pamiętający kilkadziesiąt, a nawet setki lat wspomnień? To właśnie przeżywa główny bohater.

Sądzi pan, że pan umiera i jest po wszystkim? Świat się resetuje, trach! My, mali ludzie prowadzący nędzne życie, umieramy i znikamy, a to wszystko to tylko sen?

Nie da się dokładnie określić fabuły tej książki. Jest ona dosyć rozległa, ale nie ma w niej wartkiej akcji. Momentami zaciekawi tak bardzo, że człowiek nie chce odrywać się od lektury, po to, aby rozdział później zmusić do odłożenia jej na bok, bo zaczyna męczyć. Czytałam ją długo, to nie powieść na jeden wieczór. Nie wszystkim się spodoba, ponieważ jest bardzo specyficzna. Nie porwała mnie aż tak bardzo, jak bym tego chciała, a mój entuzjazm po bardzo dobrym wstępie musiał ochłonąć. Ale Harry August i jego historia po prostu mnie przyciąga, nic na to nie poradzę. 

Przedstawiłam kilka minusów tej pozycji, ale i tak zachęcam do zapoznania się z nią samodzielnie. Szczególnie te osoby, które tak jak ja, kochają motywy związane z podróżami w czasie czy nawet reinkarnacją. Natomiast, jeśli ktoś już ma za sobą podróż przez piętnaście żywotów, chętnie zapoznam się z opinią. ;)
Źródło okładki: Wydawnictwo Świat Książki



Komentarze

  1. Strasznie chciałam ją dorwać, jak była w biedronce, przejechałam z pięć sklepów, ale się nie udało. Twoja recenzja tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że bardzo, bardzo chcę ją przeczytać!
    Na skraju jutra trudno nie kochać, jest świetne! A już szczególnie jak się kocha takie klimaty :D
    Mam nadzieję, że będzie mi dane tę książkę przeczytać!


    Pozdrawiam serdecznie, cass z cozy universe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dorwałam ją za 10 zł na OLX :D

      Usuń
    2. Ostatnio też zaczęłam grzebać po OLX w poszukiwaniu książek - warto :D

      Usuń
  2. Dużo słyszałam o tej książce i mam na nią straszną ochotę. Na początku urzekła mnie okładka, która jest po prostu magiczna. Wprost nie można oderwać od niej wzroku!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś chciałam kupić ją tylko dla okładki. Teraz chyba dorzucę do tego chęć kupienia jej dla treści XD


    Pozdrawiam!
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  4. Z tą książką mam problem.
    Nie moja tematyka.
    Nie mój gatunek.
    Nie ten autor.
    Nie ta konwencja.
    Ale...
    TA OKŁADKA <3
    No i znów walczę z moim fanatycznym zakupoholizmem, bo i tak pewnie jej nie przeczytam :<
    Pozdrawiam ciepło :)
    Kasia z niekulturalnie.pl

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło! ♥